Allt ska med. Livet i sin helhet, vanligt, stötande eller politisk inkorrekthet.

onsdag 7 maj 2014

Din gata 100,6

Jag har lyssnat på denna "radiostation" starkt subventionerad av oss skattebetalare en längre tid.

Blir det inte för mycket?

Jag kan inte tänka mig att folk lyssnar på denna kanal välmenat då jag själv inte gör detsamma, det vill skriva: ironiskt. Jag ser lyssnandet som en hemläxa som kanske kan rädda mig från att bli gruppvåldtagen av yngre sugna män.

Morgongänget dryftar en del saker som har att göra med de fresha i Malmö. (Vi äkta malmöiter säger Malme.) Det kan var allt i från kärlek till godis. För många chilenare från Lindängen och Kroksbäck som tillskriver sig våra åsikter.

Det roliga i deras dissekerande härrör från att de har en sådan naiv syn på saker. När de pratar om kärlek lägger de ned samtalet på en väldigt låg nivå som känns förklenande.

Juan Havana. 
Jag var med på en tillställning på Kroksbäck eftersom jag har en del kännedom om denna stadsdel. Där var han konferencier och tillät Vänsterpartiet att dela ut propaganda genast efter dörren till alla dessa barn och bekanta till barnen. Det var en danstävling för mellanstadieelever. De gjorde det till ett politiskt möte. Ett pamflettbord direkt efter entrén. Jag avböjde. Hela programmet kändes som ett sektmöte. En man uppmanade folket att klappa hela tiden, det blev väldigt för mycket.

Han är född 1981 men beter ändå sig som ett missfall i gänget, i färd med att begå något rått gentemot befolkningen i Malmö.

Deras handhavande när det kommer till känsliga känns fel. De hade en ansvarig för statistiken över "Malmös trygghet". Hon gav vaga svar. Ger "Din gata" rätt när de lät Jamilah komma fram i SMS-posten, hon tyckte att mångkulturen inte alls var en rättmätighet.

Alla resurser kan lätt bli en börda. Mångkultur är en tillgång. Kan man inte se denna form ha något dåligt i sig bör man begrunda sig. Till och med pengar har en dålig inverkan. Alla resurser kan också missledas till att bli bördor.

Jag gillar mångkultur. Det får däremot inte vara en sak som inte får kritiseras och likställas med ett fullfärdigt levnadssätt.

Några sista ord från Ronny Grosder:

Jag onanerade hemma i tanken med min manlige bildlärare en gång. Den gången var jag lite nyfiket homosexuell, ej numer.


Inga kommentarer: