Allt ska med. Livet i sin helhet, vanligt, stötande eller politisk inkorrekthet.

onsdag 2 februari 2011

Tack, ja.

För första gången på länge känner jag mig väl värd min existens.

Nu i dagarna är det precis som om jag har upptäckt mitt sanna värde och agerar utifrån det, underbart! Så länge jag har nedvärderat mig själv och tänkt att jag inte är värd ett råttarsel men nu blir det ändring. Tack vare, eller på grund av mitt föregående engagemang tycker jag att sakerna har fallit på plats och jag njuter verkligen av mitt nuvarande tillstånd, som det är. Det som har hänt kan inte ändras men jag ska fan se till att det som kommer att ske i framtiden kommer att böjas till min fördel. Bland annat spriten gör att känslorna hopar sig i form av enorm vällust inför livet oavsett själstillstånd. Just nu har jag pratat med en vänlig själ vid namn Charlotte som ville hjälpa mig med mina problem i livet. Hon hade den typiska "Jaaa"-gensvaret men jag gillade henne ändå. Var nästan på väg att gråta även om det jag gjorde var en del av mitt livsprojekt. Ändå var det verkligt för det jag genomgår är inte av mindervärdig karaktär.

Såg Lasse Kronér ute en kväll och han ryggade tillbaka när jag kom för att beställa en bier.

Inga kommentarer: