Allt ska med. Livet i sin helhet, vanligt, stötande eller politisk inkorrekthet.

söndag 8 april 2012

All right

Jag har tänkt.

Det som står och har hårdast stånd närmast hjärtat är denna form av icke-bekräftningsbar kärlek. Jag måste ändå ge spriten denna form av tanke då den har gett mig så mycket.

Jag är Ronny fucking Grosder och gillar ni inte det eller vad jag står för kan ni ta ert pick och pack samt låta mig stycka er dit, hälla på tändvätska och sätta fyr på skiten och tokrunka till spektaklet.

Skönt att kunna vara sin egen trots all propaganda som världen spyr över en. Vid några tillfällen har jag själv kommit på mig med att byta åsikt väldigt snabbt på grund av en stark röst eller annat som låter känslorna ta vid. Under en lång tid nu har jag legat hemma och tänkt. Tänkt över saker och ting, för och emot. Som vi vet ska man - om man är på riktigt - ha för- och motargument för saker och ting  man tror på. Det räcker inte med: "Ja men asså, hallåååå. Halloumi äwr så jedra bra va för att jag sa det precis". Under denna tid har jag tänkt mycket på sannolikhet och vad den allt som oftast förväxlas med - fördom, eller inte. En fördom är det men vanligtvis inte en dålig sådan. Hur kan något vara dåligt då den oftast är en gällande sanning och når långt över de demokratiska femtio procenten? Plötsligt är majoriteten inte tillräckligt endast om en enda av åtta komma åtta miljoner motsäger en annars så bekräftande princip.

Vem skulle du helst vilja ha vid din sida under den postapokalyptiska tiden? Den till synes muskulöse mannen eller den andre tanige autisten med två centimeter synligt tandkött för att du inte vill vara fördomsfull? De här trevliga vardagsproblemen utgör endast ett tidsfördriv för er men snart kommer ni att få uppleva detta närmare livet och era barn. Hur hade det känts för er att se på när era barn blir totalt sönderkörda av mig - utan att gå in för mycket i detaljerna? Ni måste få en reell inblick oavsett om den är försenad och obsolet. Jag står gärna för den praktiska föreläsningen.

Vi har en tid kvar sedan kommer katastrofen som innebär en total omställning mot vad vi har i dag. En reformering vad gäller allt vi tar som oförstörbart i dag. Det som kommer att utlösa denna icke-återställnignsbara punkt kan vi vara samförstående om.

För övrigt har inte mitt liv genererat någon form av köttsligt umgänge. Ej heller har jag någon dejt inom snar framtid såvida hen inte är ett kadaver i en mörk snar framtid och inte har något att sätta emot. Min tid av ration tio liter för en dejt samt tjugo, trettio efteråt är förbi. Min nuvarande ynkedom kräver något annat att sätta in och jag kan bara vänta på evolutionen. Det livet jag lever nu är förklenande och säkert jättevärdigt mig men inget jag vill upprätthålla.

Åh, så jag hungrar och åter hungrar. Den enda mättnaden kommer av jakten.


Inga kommentarer: