Allt ska med. Livet i sin helhet, vanligt, stötande eller politisk inkorrekthet.

onsdag 18 augusti 2010

Du din...

Den mjuka varelsen uppeggar
Sök upp mig
Vidimera min rätt att bestå
Njutning förpliktar
Du och jag blev du och den andre
Ditt tycke är vedervärdigt
Det varma intresset du bär för en annan
Åt mig stannar inget kvar
Uppfyllelse och förbund
Stegran annorstädes

Kan ett endaste ord förgöra
Jag sa att du var vidöppen
Men du missförstod
Det jag sökte var vidsynt
Snedsteget uppenbarade ett falskt antagande
Nu är det bara efterdomar som gäller
Aldrig mer ska jag tillskriva dig goda egenskaper

Din dörr hänger snett
Bli inte arg på mig på grund av min observation
Varför tror du att jag använder dörrens beskaffenhet som vapen
Nej förveckla inte det till DET
Ska vi rätta till dörren eller min iakttagelse
Oviljan att förstå fräter upp ditt ansikte

Några sista ord från Ronny Grosder:

En 65- till 70-årig kvinna kom fram till mig när jag stod utanför en affär och rökte. Hon hade en väldigt lugnande röst som kan ha härrört från sedativ.

"Det är väl inget skit att hålla på med?"
"Jag har råd med det, det är inte så att jag väljer bort mat för att röka".
"Ja, ja", sa hon och begrundade mig en lång stund innan hon gick vidare.

Såg Revolutionära frontens Thomas Jansson på Babel, han hade keps på sig och var allmänt tuff.

Inga kommentarer: