Allt ska med. Livet i sin helhet, vanligt, stötande eller politisk inkorrekthet.

måndag 28 december 2009

Iakttagelser

Kommer att tänka på min första observation då jag nyligen kom tillbaka från toaletten med stor möda eftersom konsistensen var väldigt mjuk och spåraktig. Medicinen mot den vätskefyllda avföringen blir ett glas Glengoyne 21-årig.

För några dagar sedan satt jag på toaletten - vilket i sig inte är ovanligt - det är en av mina favoritsysselsättningar. Jag kände att ringen utvidgades och att det tog en ansenlig tid innan den slöt sig igen, vad är detta tänkte jag? Reste mig direkt, ville inte för en sekund vänta tills jag var helt färdig. Där ser jag min kreation liggande så fint och vackert i botten, ett välskapt "U". Min råd till mig själv är att införskaffa en bidé så att man på ett lika vackert sätt som fjärilsalfabetet kan fotografera ett bajsalfabet.

Jag gick förbi en busshållplats, där stod en svart man. Mannen hade en ungdomlig mössa, dunjacka, collegetröja, jeans och ett par gymnastikskor. Han såg ut att vara från Afrika norr om Sahara. Ögonlocken beslöjade halva ögonen och svart skugga omringade dem. I klassisk nysvensk brytning började han:

"Ey, hallå, vänta mannen!", sa den svarte mannen.
Jag gick då jag inte trodde att han tilltalade mig.
"Stopp, vänta!", sa den svarte mannen.
"Är det mig du pratar med?", frågade jag.
"Ja ja, vet du vad, vi har likadana (tror han sa samma, men jag friar hellre än fäller) jeans?", sa den svarte mannen medan han tittade mot mina byxor.
"Jaha, ok, det var ju roligt", sa jag i en inte allt för entusiastisk ton.
"Ok, hej då", sa den svarte mannen.

En sådan sak att gå fram till en okänd person för att i all vänskaplighet belysa den andre om att han har ett tygstycke som en själv är för mig befängt. Har aldrig gjort något sådant. Måhända att han ville något annat, sticka in sin svarta påle i mig? Det kan vara ett scenario.

Ett sista tips för att inte det ska hända igen. Gå inte in på en pissoar med en lång halsduk och ha den framför allt inte hängandes i skottlinjen. Det är otvetydigt ett avskyvärt tillvägagångssätt.

Inga kommentarer: