Allt ska med. Livet i sin helhet, vanligt, stötande eller politisk inkorrekthet.

lördag 17 juli 2010

Nu då?

Nej.

Bläddrar och tittar, en del ägnar jag mer tid åt och hoppas att de gör detsamma. Det gör de inte.

Det finns ett antal olika grupper:

* De som inte svarar

* De som svarar efter ett tag men inte på nästa

* De som inte kan skriva vettigt och i stället för en monolog

* De som efter att ha växlat ett par mail men sedan inte svarar

* De som loggar ut i mitten av en konversation och håller inne med svaren ett par dagar


Hade en "konversation" med en till synes alldaglig kvinna, hon har ett barn men det bryr jag mig inte om. Som vanligt är jag säker på mig själv och skriver på ett sätt som gör det enkelt att svara om de nu vill det. Jag är inte bitter, jag är jävligt bitter. Flera mail senare efter att hon har fört en knackig dialog svarar hon på ett av mina utförliga mail med en jävlar i helvetes fittsmiley! Dö. Skrev ett rakt svar tillbaka. "Vad är detta, är det tänkt att jag ska svara på detta eller ej." Till svar fick jag ett (jag parafraserar): "Gör som du vill men det hade varit roligt om du hade skrivit. Vad har du gjort i dag?"

Jag skriver tillbaka och anger mitt fortsatta intresse och till slut får jag hennes e-postadress. Och precis där börjar mina kval. Tack vare hennes angivna mail kan jag googla hennes namn och hittar en artikel om henne som gör mina föraningar sanna. Visserligen var det en tre år gammal bild men hon ser helt annorlunda än vad jag kunde utröna från de nutida bilderna. Den kan vara tagen just efter barnbörden men jag lämnar inga risker i luften och drar tillbaka stiftet, det var inte detta jag eftersökte. Den höga pannan i samband med den tjocka kroppen gör mig illa till sinnes och hennes intresse för mig förklarar det hela.

Jag har en annan på kroken, hon skriver bra men hon har egenheten att avspisa mig genom att logga ut från sidan, detta gör mig tokig. VAD VILL NI!? Jag skriver till fula, till snygga, till alldagliga, vem i helvete ska jag mer skriva till? Ja till och med de utan bild, jag måste vara bra ful när de fulaste som inte vågar ha bilder nekar mig ett svar, va?!

Några sista ord från Ronny Grosder:

Jag såg Michael Segerström iförd en gubbkeps komma körandes på Drottninggatan. Registreringsnumret var CCT 151.

Inga kommentarer: