Allt ska med. Livet i sin helhet, vanligt, stötande eller politisk inkorrekthet.

söndag 18 juli 2010

Utebier

Det blev till att gå över tröskeln här hemma.

Vid O´Learys på Malmö central ville jag växla in en femtiolapp till tiokronor för att kunna inhandla ett cigarettpaket ur deras automat. Den mycket otrevliga femtiosjuåriga kvinnan fäktade med armarna och hänvisade ovänligt och bestämt till Burger King. Det gjorde jag inte. Tog mina pengar och gick en längre sträcka till Stortorget till Souvenir- och tobaksbutiken och köpte en Pall Mall.

Cirka 23:33 fick jag äran av vakterna att gå in på båten Prins Bernhard. Omedelbart ekiperade jag min hand med en Spendrups och tittade runt på nedervåningen innan jag gick upp på däck för att röka.

Prins Bernhards övre däck


Under tiden jag kedjerökte fem eller sex cigaretter hann jag se ett flertal flaskbeställningar instoppade i ishinkar. Drinkar florerade kraftigt, avancerade, tidskrävande och givetvis ska det betalas med kort. Två arabmän stod vackert och väntade på sin tur i den då inte så hektiska tidpunkt men de fick inte hjälp, beräknade deras väntetid till sju minuter. Bartendern som var en Pontus Gårdinger-kopia av sämre kvalitet ignorerade deras turordning. Till sist gick de till andra sidan av den U-formade disken och fick handla bier med hjälp av en annan påfyllare. Jag gick ner.

Loungen


Tror jag köpte en till bier innan jag gick in på dansgolvet. Totalt blev det sju bier på Prins Bernhard.

Dansgolvet


Ingen kontakt, pratade planlöst med någon i den mån det gick, det gick inget vidare. Dansade en bra stund till den smärtsamma musiken innan jag vandrade upp på däck för frisk luft och rök.
Stod vid relingen när en kvinna i tjugotreårsåldern som såg ut att vara antingen plastikopererad eller mycket sminkad på ett högst oangenämt sätt. Den förmodade italensk-rumänskan bad om att få köpa en cigarett men fastän hon utsöndrade avsmak gav jag henne en. Några minuter därpå kommer, vad jag tror var hennes svenska kille och beter sig väldigt burdust gentemot henne. Jag försökte tända en cigarett i blåsten men det gick inte så en Libanes som hette Ali kupade händerna runt cigaretten och därmed fick jag fyr på pinnen. Vi samtalade lite men han drack inte bier så det var inget givande samtal. Lite vid sidan om ökar spänningen mellan den svenska killen med de stora musklerna och hans ägodel. Jag ser på henne att hon gråter medan han står och skriker henne i ansiktet med en hotfull blick. Han tar stryptag på henne och då får jag en ingivelse att gå fram och avbryta eftersom båten tydligen inte har så strikta beteendekrav. Då hivar Ali in mig och säger: "Nej", eller "No" och ber sin vaktkompis Mahzad att neutralisera situationen. Vakten gör absolut ingenting och det bråkande paret springer omkring, troligen hemåt så att han kunde ge henne en god omgång brutalsex. Jag såg inte de fler gånger under kvällen.

Många rumäner var där, jag pratade med några stycken. En blekfet och tunnhårig man stod vid ett bord med sin flaska i en ishink. Han körde "be om cigarett-tricket" på tre tjejer men fick inga så jag erbjöd honom en, men då tog han diskret upp ett oöppnat paket och visade mig.

Klockan blev 03:00, då tvangs jag dricka bieren raskt för att sedan bli utkörd vid 03:14.

Tänkte mig en taxi hem, i stället blev det Etage och jag nästlade in mig i VIP-kön då den ordinära kön var tio meter lång. Otroligt nog blev jag insläppt utan närmare utfrågning, endast en minut efter infallandet. Två jugoslaver stod framför mig, den ena var medelålders och butter, den andre en i trettioårsåldern. Visste inte vad det gällde då. Sedan såg jag en mycket kort svensk kvinna, 1,45 meter lång och cirka fyrtiosex år. Den äldre jugoslaven gnällde om att hon hade följt efter honom.

Köpte mig ytterligare en bier på stället och det blev en till senare. Nytt mod hade infogats i mig så jag gick upp på trappan mot en tjej och sa något väldigt kort och icke-sliskigt för att sedan agera säkert och gå direkt efter utan att invänta svar. Dansade till musiken på båda dansgolven mellan alla alkoholfyllda kroppar. Den svenska kvinnan uppenbarade sig en dörröppning sa helt apropå att hon var arbetslös, hon var väldigt rödsprängd i hela ansiktet.

Etage


Under denna videoinspelning kommer en mycket ful ung kvinna och grabbar tag i min telefon. Jag tog kvickt tillbaka den, förvånad över min egen snabbhet.

"Du är äcklig, seriöst radera detta", sa hon.
"Jag filmade inte dig", sa jag.
"Alltså du kan inte hålla på så där, du är äcklig", sa hon igen.
"Ja, ja det ska jag göra", sa jag och gjorde ingen ansträngning och lät telefonen vara kvar i fickan.

Bredansiktet avlägsnade sig och jag trängde mig inåt dansgolvet och såg inte till henne mer under natten. Vid stängningen 05:00 visste jag att inga fler möjligheter skulle närma sig mig och jag tog en taxi hem med hjälp av Yousef.

Några sista ord från Ronny Grosder:

Jag överväger ett par vita och icke-rökande veckor för att kunna fokusera på mitt själ- och kroppstillstånd.

Inga kommentarer: