Allt ska med. Livet i sin helhet, vanligt, stötande eller politisk inkorrekthet.

onsdag 28 december 2011

Jag är kär

Jag är kär i Lavinia Swire.

Bestämde mig för att se Downton Abbey i sin helhet. Under två mycket intensiva dygn gjorde jag allt annat än att traggla mig igenom denna fina serie. Säsong ett var mer än bra och tvåan också, mycket tack vare att Lavinia Swire i gestaltning av Zoe Boyle gjorde entré.

Denna graciösa varelse har så oerhört många saker man kan falla för och jag föll. Vacker håruppsättning, så välgörande hela hennes person. Oskyldiga och kärleksfulla ögon. Namnet så passande henne. Hon andas så otroligt många känslor hela tiden och jag kan inte annat än att kära ner mig än mer då hon ser ut att vara bekymrad, förvånad, glad, fundersam eller bestämd. Lavinia, så enkelt att läsa av hur du känner dig. En intressant asymmetrisk näsa ovanför den lilla munnen och den lilla hakan. Allt på en oslagbar ljus och snygg hy. Vilken kvinnlig air hon besitter.

Hennes personlighet visar upp en osjälvisk och älskande, men ändå timid och många gånger tillbakadragen människa. Att Zoe Boyle inte är så utanför Downton Abbey gör mig en aningens besviken, tyvärr ser hon inte alls lika bra ut som Lavinia Swire. Jag blev knäckt när Matthew missbrukade hennes förtroende och gick på den veliga Lady Mary. Det gjorde att Lavinia dog av brustet hjärta samt lite av spanska sjukan.

Min kärlek drog framåt att titta igenom säsong två igen efter bilder då det inte fanns tillräckligt många eller bra bilder.



























































Inga kommentarer: