Allt ska med. Livet i sin helhet, vanligt, stötande eller politisk inkorrekthet.

söndag 22 maj 2011

Nästa vecka blir högintressant

I en tid av svårmod vrider jag mig allt oftare i smärta.

Men nu har jag två dejter till nästa vecka som ska avverkas. Jag har fått fortsatt förtroende från djungelfittan som skickade ett rekognoscerings-sms i fredags: "Hej Ronny! Hoppas du har d bra! Vi får ses nästa vecka!" Svarade ungefär i samma maner. Tack vare det känner jag mig lite säkrare med henne. Sen har vi den andra - trettioåttaåringen.

Hon fick jag kontakt på ett väldigt udda vis, genom en gemensam bekant. Har inte lyckats luska ut hur hon ser ut med hjälp av hennes namn så det blir en tvättäkta blinddejt. Vi pratades för en tid sedan och hon verkade alltmer positiv till en tete á tete någonstans i Malmö. Mötet kommer att ske någon gång i slutet av nästa vecka!

På torsdag kommer jag att gå på en intervju för projektet: "I Malmö möts vi!". En tant kommer att fråga ut mig om min person, intressen och dylikt för att vid ett senare skede matcha mig en blatte. Hoppas på att jag inte får en ointresserad sak att lära upp, det är det värsta jag vet. Gärna en skön slöjbeklädd kvinna som vill mer än att prata.


Lapidariskt om fredagen, natten till lördagen.

I väntan på bussen står jag ovanför en gång- och cykelbro varpå en femtonårig till synes juggebrud vinkar till mig under det korta ögonblicket jag kan se henne genom skyddsgallret. Kände inte henne.
Drack fem, sex bier innan jag anlände till T.G.I Fridays för att shoppa två bier och sedan bar det iväg till det kolonnförsedda dansgolvet. En tjejgrupp verkade ha otroligt kul över att jag dansade och hade det trevligt, ingen i sällskapet vågade möta upp mig. Tyvärr kom två tjejer två gånger under min danssejour. De frågade som vanligt om jag hade det roligt och jag svarade väldigt intetsägande och cyniskt på deras fantasilösa frågor. Trotsade allas blickar och agerade aktivt på att ha kul för mig själv.

Prins Bernhard
De hade hämtat sig från attacken och jag klev in och avklädde mig och steg genast in med föresatsen att dansa. Det blev dans på alla golv, mest på det stora. Här var det inte många som uttryckte sitt ogillande förutom en grupp på övre däck som skulle ha så jävla kul på min bekostnad. Hemgång.

Lördagen trodde jag skulle förtecknas i nyktheretens tecken men så blev det inte. Efter att ha smuttat på en whisky tillstack jag mig själv flera glas rött vin, bier och ännu mer whisky.

Söndagen trodde jag skulle förtecknas i nykterhetens tecken men så blev det inte. Efter att ha tagit fram ett glas och hällt i Gordon´s London dry gin och lite tonic blev det senare till att börja på cognac.


Uppdatering 20110523


Har under dagen skickat flera sms till denna trettioåttaåring och till slut har vi bestämt oss för att träffas på söndagen denna vecka! Det blir på ett ställe vid Triangeln.

Stod och velade inför beslutet om jag skulle ringa eller skicka sms till djungelfittan. Jag ringde. Eftersom jag ogillar väntetiden som måste dras ut på tog jag en rövare och pratade med henne i stället. När en del småprat hade avverkats frågade jag henne rätt ut om hon verkligen ville träffas igen så att det inte var en barmhärtighetshandling från hennes sida. Hon sa ja. Vad jag vet kommer detta att ske på fredag eller lördag, söndagen är jag som skrivet upptagen!

Inga kommentarer: