Allt ska med. Livet i sin helhet, vanligt, stötande eller politisk inkorrekthet.

torsdag 5 maj 2011

Promenad och bier

Efter en någorlunda arbetsdag med inslag av buffé på Kockans i Trelleborg kände jag mig rastlös samt samvetstyngd. Jag åt ägg och bacon med potatis och 10 mackor med diverse pålägg. Vad fan håller jag på med, i ögonblicket kände jag mig oövervinnelig och trodde mig kunna äta allt utan att det skulle ge utslag? Läste i kvällsposten i dag att Pia Plym hade insjuknat i svininfluensan, jag kände henne flyktigt, hon är en skata och förtjänar att dö.

I hemmet tillredde jag lite linguine och fläskkarré/grishals med lite hollandaisesås. Sedan sket jag ut buffén och kanske ett och annat. Tittade på lite snooker och programmet Ullared därefter ville jag göra något annat. Duschade och klädde på mig och gick ut.

Promenaden förlöpte först till värnhem och vidare till lilla torg, uteplatserna har dragits in och inomhus hade det blivit trängre. På Stortorget håller de just nu på att bygga den jävla isbanan, tack för ännu en ockupant. Valde i stället Harrys, det skulle jag inte ha gjort. Beställde en Carlsberg Hof satte mig och lät hörlurarna vara kvar på god volym för att överrösta oljuden. Inget hände.

Var skulle jag nu, gick på södra förstadsgatan och sneglade lite in på La Couronne men det verkade stendött, gillar inte mannen som jobbar där. Fördel Möllevången och dess otaliga ställen att välja på. Balthazar blev det till slut och där inhandlades det två Estrella Damm. Till en början valde jag att lyssna på deras musik vilken beskrevs som psychadelic funk, ren skit skulle jag ha skrivit. Mycket tålde jag men när som jag förstod det queer-tjejerna skulle köra bingo kom Mp3-spelaren fram igen. För queer var det, flator med mustasch, hattar, käppar, piercings och annat stereotypt fanns på dagordningen. Stirrade på icke-animerade ytor och verkade allmänt förtappad. På slutet blev det en Fernet Branca som svaldes tämligen snabbt.



Det var ingen bra musik på något sätt.

Tog bussen på Södervärn efter att ha gått drygt en mil och inte alls på modet att gå en mil till hem. Hemma vid drack jag vatten och ville egentligen inte kräka men så blev det, vitkålssalladen och annan mix kom upp, nu känns det genast bättre.

Inga kommentarer: