Allt ska med. Livet i sin helhet, vanligt, stötande eller politisk inkorrekthet.

söndag 24 juli 2011

Glädje och sorg

Jag har en dejt! Jag har en dejt!

Hon är inte den allra skönaste men å andra sidan ej jag heller så det kommer nog slå väl ut!

Efter ett antal mejl till varandra kom vi äntligen överens om ett möte i köttet, som skrivet kommer det att ske nästa vecka. Under korrespondensen har vi funnit varandra så till den grad att hon vill träffa mig. Ja! Mitt mål är att överskölja henne med mina få men stora kvaliteter. Hon ska icke komma undan. Troligtvis kommer vi att mötas på en pub av engelskt stuk - min favorit.

Mina eskapader under fredagen, natten till lördagen var minst skrivet dålig. Började så nätt med lite rosévin (0,8 liter) och bier (okänt antal) för att sedan nyttja kollektivtrafiken. Första nedslagsplatsen uppstod vid Mello Yello, där blev det ytterligare en bier. Andra på TGI Fridays som jag sedermera blev avhyst från då en kvinnlig vakt tyckte jag var öveförfriskad, förstår icke varför. Däremot tyckte hon jag var sketasnygg!? Denna maninna till synes en turkiska eller persiska med långt ondulerat hårsvall gillades av mig också, vi ska nog korsa fler vägar i framtiden. Därefter vid 23:30-tiden bar det av mot Prins Bernhard vilken jag kom in på men inte tyckte att det var något nämnvärt. Efter otaliga bier och en whisky-soda och några maninnor som dök upp framför mig på dansgolvet - som vanligt utan att säga ett ljud - kom till slut en vakt och bad mig lämna stället. Ännu en gång för att jag tydligen var mer klandervärd än de andra. Igen kan jag med mitt förnuft skriva vad som hänledde detta, jag kladdade inte, var inte våldsam eller burdus. Förmodligen utgjorde mitt anlete den största boven.

Inga kommentarer: