Allt ska med. Livet i sin helhet, vanligt, stötande eller politisk inkorrekthet.

tisdag 5 juli 2011

Konterfej

Ja efter många års funderingar gick jag med i den så kallade konterfejboken.

Med det vill jag visa att det att ni inte är ensamma. Det är min förhoppning såvida jag inte är extra hårt fall. Jag vill berätta om det svåra livet som inte alltid är så beskedligt och hanterbart. Allt går inte att lösa. Ändläsa kombinationer gör att vi faktiskt är väldigt olika men att det alltid går att hitta en gemensam nämnare. Mina kval består i att någon högre kraft försvårar min fortlevnad. Som att det ständigt - oavsett situation - finns en motarbetare inneboende i mig själv eller i gestalt av andra människor och ting. Ge inte upp för det har inte jag gjort - än - även om det blir allt svårare att hoppa över hindren.

Det finns positiva dagar och sedan finns det sådana riktiga skitdagar. Det kan utlösas av vad som helst och därefter beslöjar det den goda stämningen och allt annat gott. Vissa kan med enkelhet borsta av sig bekymren men vi andra då? Vi som har fötts med långsinthet vilken kan sträcka sig till åratal. Jag tror att man behöver en fiende i livet. Alltid måste en nemesis agera motpart. Min är Pär Thörn. Hur länge sedan var det man grät? Faktiskt en hel del tid har förflutit, för närvarande matar jag kroppen med stimulantia och en del falska glädjeyttringar odlas. Men det är inte jag.

Jag vet att jag behöver en kvinna men som jag har skrivit innan tror jag inte att det löser problem. I stället antar jag att det överhöljer allt annat som en skyddande hinna från alla negativa tankar. Ge mig en respit att droga ner mig lagligt tack. Förra gången gick inte värst bra.

De som är i farozonen för Ronny Grosder är i skrivande hetta en styck trettiosjuåring och en styck trettionioåring. Trettionioåringen har tyvärr meddelat att hon har sååå fullt upp med diverse bröllop och jobb innan semestern. Bah! Till och med jag kan hitta luckor i en helvetes jävla vecka, vad fan vill hon?! Trettiosjuåringen chattade jag med i går på Badoo och hon ställde sig mycket positiv till en dejt med mig i veckan. Jag gav henne ett nummer till en bra psykolog. Men vi får se.

Inga kommentarer: