Allt ska med. Livet i sin helhet, vanligt, stötande eller politisk inkorrekthet.

tisdag 25 september 2012

Stimulantia

God afton!

Tog mig en alltför välkänd tripp till Systembolaget idag. Det är därför jag skriver.

Trots lönen som kom var där väldigt få till antalet och jag kunde med stora armrörelser gå runt i butiken utan förbehåll. Efter min proviantering inför kvällen gick jag rätt in och kunde lägga upp mina vänner på kassabandet! Prisa fabrikören!

Men nu till detta märkliga fenomen. Jag kallar det Bolagspsykos. Många gånger under mina vistelser har jag själv bevittnat dessa människor göra bort sig en efter en. Här går dessa människor med sina älsklingar och de känner nästan hur de halsar i sig skiten redan nu - i sinnet. De är så glada och medmänniskorna får det till dels också. Den här falska och köpta glädjen som de snart ska fylla sig med. Hur de så osvenskt kan prata med kassapersonalen och bevare mig väl - sina köfränder! Alla är så vänliga och hjälpsamma för att inte bli avhyst från denna droghandelsplats. Idag gick jag i den fällan. Det är då man vet att man älskar skiten för mycket.

"Hej", sa personalen.
"Haaallå", sa jag lite lättsamt. Som om det inte bekom mig.
Efter att han hade skannat in mina juveler:
"Nej låt gå för denna gång".
"Ojdå, det var mig bland de första".
"Jaha, då får vi väl ändå se det berömda", sa han.
Här begrundade han det obligatoriskt.
"Ok, det är bra".
Här kommer någon annan från kön in och berättar om att man bör uppskatta sin åldersobestämdhet. Personalen säger att han inte känner igen mig från mitt rätt så gamla foto. Jag ger honom rätt. Ändå får jag handla. Här träder jag in och säger lite lätt bakbundet:
"Men då borde du inte ha sålt till mig".
Fy fan vad jag kände mig smutsig här. Varför skulle jag vara så jävla putslustig och infoga detta? Aldrig att jag gör så i den vanliga mataffären. Där är jag hellre barsk och otacksam men så fort det är något som man åtrår blir man underställd och står där med mössan i hand.

Jag har sett dessa företeelser på andra säten också. Då gäller det saker som man tror sig inbringa till sin fördel och därmed gör sig mer lågmäld. Alla dessa gratisevenemang, när man står i kö och när man är hos myndigheter och så vidare.

Nu har det snart gått två år sedan Ronny Grosder smakade fitta och än längre lär det bli med tanke på min riktning. Men imorgon är det ett år sedan jag har avhållit mig från tobak och det bör ändå ses som något positivt fastän det säkert har stjälpt mig. Fy fan vad jag är svag. Hur många gånger har jag inte visualiserat min gångna till det förlösande? Svar: Flertalet. Förlåt mig. Köttet är svagt och sinnet likaså.

JÄVLA FITTOR jag ska snitta er till oigenkännlighet! Nej, men det är så jag känner men absolut inte skulle kunna genomföra eftersom jag kan hantera min impulsivitet. Efter en timme har jag redan dragit i mig en trettiofemma, var skall detta sluta? Söndagens förehavanden är en historia för sig.

Söndag:
Jag drack tre folkbier. En bier på Södervärns krog. Cyklade till Stortorget och bevistade Hotel Kramer. Två bier blev där. Sedan företog jag mig en stadsvandring inom Malmö med guide som i det sista försatte mig inom det förspända. Kramer igen och jag sprutade ut allt piss. Mello Yello - en whisky soda och en bier. Perssons - en bier. Vagabond, en bier och en whisky soda sedan hemcykling. Allt detta som hände emellan kan jag inte stå till svars för men jag tror att någon gav mig en viss sorts angenäma blickar! Än är jag inte igenbekad!

Ååh,vilka hopp det inger!





Inga kommentarer: