Allt ska med. Livet i sin helhet, vanligt, stötande eller politisk inkorrekthet.

torsdag 19 november 2009

Ingen bier

Har flytt undan mina plikter litegranna. I tisdags för trött. Under onsdagen var det storm och idag hade jag ingen lust. Livsenergin sipprar ut någonstans, jag har inte hittat läckan än, önskar att fettet vore den undflyende massan. Min jakt efter att kunna se revben, kindben och magmuskler går vidare, att kuken visar sig bli längre är en jäkligt bra bonus. Det är måltidsersättning som gäller nu, allt för att spurta i mål och känna att man har gjort så bra man har kunnat.

Cirka 07:50 hände något roligt vid Shell-macken på Rosengård. En man från RENTEX backade med sin lätta lastbil in i en av bensinpumparna de hade installerat. Plötsligt var man hur morgonvaken som helst efter den uppvisningen av mannen jag i förstone trodde var kvinna, på grund av den urdåliga backningen. Lite uppgiven steg mannen ut och estimerade skadorna, dryga 30 år kan han ha varit, antydan till längre hår i nacken, på gränsen till vårdslöst. Mannen såg lätt trött ut och innehade otroligt lugn fastän han hade förorsakat skadorna ett par minuter tidigare. Vid kassan stod den etniskt svenske mannen och bytte försäkringsbolaguppgifter med en av personalen. "Sånt som händer", sa den tunnhåriga och skallrakade ej etniskt svenske personalen.



Som man kan se var skadan omfattande, en stor anledning kan bero på att aluminiumflaket var ungefär en meter och några decimeter över marken och därmed blir som en kraftfull kofångare. Bredvid stod två nya pumpar och väntade på att monteras, om den skadade omfattades vet jag inte, men det hade varit lite tråkigt om den ändå skulle bytas ut.

Ingen bier, kan vara bra att späka sig nu för att leva flottare sen.

Skånepartiets närradio 90,2 nere? I måndags sändes reprisen från fredagen och därefter har det varit tyst på deras frekvens. Vad har hänt? Nödgades lyssna på P1 och Socialdemokraternas vänsterpolitik, det lyser kraftigt i genom. Sedan man vet det har det inte gått att undkomma de återkommande tillmälen mot "främlingsfientliga".

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej, nej jag har ingen källa att hänvisa till. Jag går konsthistoria, och min professor hade en lång utläggning i två timmar, där han förklarade hur kvinnor tar in ljus (och då även färg) bättre, pga mer tappar och stavar i ögonen än vad män har. Precis som insekter ser mycket fler färgnyanser än någon annan människa kan.