Allt ska med. Livet i sin helhet, vanligt, stötande eller politisk inkorrekthet.

måndag 2 november 2009

Soraya M, plus

Trodde att man skulle ta det varligt i dag, men. Efter inrådan av Carl P Herslow kunde man inte neka den goda rekommendationen, bättre upp var att Boel "SLASKFITTAN" Gerell gav den 1 av 5 så fanns inga ytterliga frågor att besvaras.

Snabbt in på toaletten för att skita, löst blev det och sedan klippa naglarna och duscha. Ville också ha någonting att dricka, lösningen bestod i att hälla över ett par starkbier i en femtiocentiliters petflaska och dricka upp resterande som inte fick plats.

På busshållplatsen slår det aldrig fel med dessa ivriga påstigare, så fort bussen syns går de fram och gör anspråk på valet att ta de bästa platserna i bussen. Vilka jävla fallfrukter. Satte mig bakom en man som läste en bok, nyfiken som man är läste jag en rad: "Hon formligen lapade i sig harmonin". Den verkade bra endast bedömd på den meningen, skulle gärna vilja läsa den.

Väl i salong 5 på Entré satte jag mig och inväntade skådespelet. Hoppades på en bra publik, det är mycket värt när det kommer till drama och det förekommer många tysta stunder som kräver just tystnad. Kassera människorna som fanns i den biografsalongen! I genom filmen viskades och pratades det, prasslades, åts högljutt och en jugoslavisk bullfitta gav i från sig ljudliga "Ts ts ts" för att visa sitt missnöje precis som om hon ville förmedla det till sina fördummade medtittare.

Filmen var bra, tack Boel Gerell ännu en gång för att du finns så att man kan köra upp din recension i din rymliga fitta. Men 15-årsgräns, det hade inte behövts, om Inglourious basterds hade 11 skulle denna ha 7. Det enda grafiska var just steningen och inget annat, "The stoning of Soraya M", varför den bara heter "Soraya M" här i Sverige förstår jag inte. Boel kritiserar att den är för bra, att det skulle vara propaganda, för sådant här kan ju inte förekomma, eller kan det det? Sharialagar är något som praktiseras och är instiftat av Gud. Något som jag inte förstår är varför karaktären Zahra fortfarande lovordar Allah när lagarna åtföljs och utförs av männen. Man hatar inte elden, eller pianisten, eller budbäraren, eller lagen, nej man hatar källan till det.

Var mycket pissenödig och i behov av förlösning men Broderstugan kändes inte rätt i dag, köpte ett paket cigaretter på ett arabalivs och gick mot Möllevången i stället. Seglade förbi Carib Kreol men musiken där var i stort sett obefintilig, styrde mot Mascot. En härlig stråle sträckte sig ned mot toalettstolen, det blev en skvätt mot knapparna för de handikappade också. Beställde en Spendrups och satte mig. Läste en snutt och drack min bier. Roligare än så blev det inte och jag gick till Södervärn för att nyttja kollektivtrafiken. I förstone när man hade satt sig i bussen kändes det lugnt och skönt, precis innan avgång kommer två araber, NEJ! Som på beställning stiger de på och pratar högt och vågat, oset av deras jävla arabakebab luktar kattapiss. Fy fan för oartiga typer oavsett ras och kön, jag hatar alla lika mycket.

Inga kommentarer: