Allt ska med. Livet i sin helhet, vanligt, stötande eller politisk inkorrekthet.

onsdag 4 november 2009

Promenad, Broder Odd, kaffe och bier

Kände mig väldigt rastlös denna kväll och ville prova något nytt.

Första promenadsträckan gick till Burlöv center, där satte jag mig i en av Espresso House skinnfåtöljer och drack en stor svart kopp kaffe för 29 kronor. Läste ut boken jag höll på med "Broder Odd" av Dean Koontz. En medelmåttig bok av bokskitaren i klass med Stephen King, han skriver bra men den greppar inte riktigt tag om mig, det är något väsentligt som fattas.



Mitt egentliga syfte på köpcentrat var att inhandla en ryggväska till min horresa men det blev inte gjort i dag. Kände att jag var ute för sent för att göra ett bra val.

Promenerade vidare till Åkarp och dess för min del obesökta krog "C´s Krog". Satte mig på deras moderna barstolar, för moderna enligt mig. Drack två spendrups från fat läste Aftonbladet och spelade lite på Jack Vegas-automaterna, det gick inget bra. En egendomlig sak var att jag trodde mig tappa ena handsken och när jag precis skulle ta upp den kände jag vad jag hade i händerna och där var två handskar. Antingen tappade jag inte den, vilket jag tror att jag gjorde eller så kommer jag inte ihåg att jag tog upp den, mycket skumt. Mötesplats stod det att det skulle vara, inte idag, satt en grupp om sex personer men något möte mellan oss blev det inte. De pratade om negerkramar.

Det var ingen bitande kyla längre tack vare frånvaron av det lätta regnet och att vinden hade avtagit, var nästan varmt då. Stegen på den långa lundavägen kändes lätt med en cigarett i mungipan och den härliga berusningskänslan i kroppen. Vid Lidl hände ytterligare en konstig händelse. I förstone trodde jag att det var en gammal dam men kroppshyddan röjde hennes ålder. Hon gick med en schäferliknande hund och jag gick åt sidan så att hunden var närmast gräsmattan. Hon hade en dunjacka med huvan uppdragen på huvudet, jag bevärdigade henne ingen blick så jag kunde inte se hennes attribut. Exakt när vi passerar varandra yttrade hon ett glatt "Hej". Gick vidare till synes oberörd för då lyssnade på musik och kunde på så sätt förklara tystnaden. Nu undrar jag om det var ett artigt sätt att bemöta en medvandrare eller om hon tyckte att jag såg bra ut i och med att hon väntade med att säga något innan hon såg mitt ansikte på nära håll. Kan det vara för att jag håller på att ordna en skäggdekoration á la Sten Broman, eller?

Alla tiders jävlighet vore att jag ordnar en flicka när en planerad knullresa är bokad och betald. Har börjat göra crunches och lite sporadiska armhävningar, ska man kunna ändra sin kropp på så kort tid? Väl hemma åt jag Euroshoppers hela champinjoner som en belöning för mitt slit, bara 25 kcal så jag hoppas att det ändå blir röda eller svarta siffror i slutändan beroende på hur man räknar.

Inga kommentarer: