Allt ska med. Livet i sin helhet, vanligt, stötande eller politisk inkorrekthet.

måndag 23 november 2009

Lördagsbier

Veckan förlöpte utan intagande av alkoholdrycker och det nästan utan bekymmer. Sen kom lördagen.

Morgonen välkomnades med stort välbehag, jag hade sovit ut och vaknade inte förrän efter nio timmar. Duschade, borstade tänderna och klädde på mig. Jag gick i två timmar, måste ha gått en knapp mil, solskenet värmde för bra då jag var ordentligt klädd och det var inte utan att svetten anhopade sig runt armhålorna. Köpte en kopp kaffe på en Statoil-mack, de har väldigt gott kaffe, det har däremot inte Kaffebaren, eller Fidelito vilket jag tror det heter. Hemsidan fungerar inte. Den ligger på Fersens väg. För att vara en kaffebar serverar de äcklig vätskesörja som går under namnet Americana och ska emulera vårt kaffe. Det är det man får när man beställer en svart kopp kaffe utan något, skit var det, blaskigt och tunt.

Läste ut Ayn Rands "Urkällan".

Har också läst hennes senare bok Och världen skälvde, men jag sätter Urkällan före den. Det handlar om arkitektur, makt, pengar, kärlek, lust, mänskligt beteende, journalistik och mycket mer. Hennes rika språk och välformulerade tankar gör denna till en skön utdragen läsning. Att hon är väldigt vacker i sin futuristiska frisyr gör hela saken bättre, jag har haft en del skabrösa tankar om henne.

Senare under dagen spelade jag lite Snooker på Royal biljard med två bier. Skön avkoppling var det och med det hade jag garderat mig mot kvällens framtida tveksamheter.

Först blev det Nyhavn. Innan fick man snällt vänta vid bardisken för att bli betjänad men nu var det bättre. Men förvänta dig inget kvitto, det ska man ha och jag ska påpeka det nästa gång tillfälle ges. Stämningen var tråkig.

Några hundra meter bort finns stället Retro. Då skulle Fat Bastard eller Moonbasser spela, men hade inget bra att komma med. En fet äcklig spansktalande idiot är vad han är och musiken han spelar ska föreställa Drum n Bass och han tar det sämsta av det.

Retro 1


Inkonst


Var inte alls nöjd med upplägget så jag gick vidare till Inkonst, vet inte fortfarande vad det var. Intellektuell smörja som man tydligtvis är för dum för att förstå.

Inkonst


120 kronor kostade det att komma in, sedan tillkom avgiften för garderoben, 20 kronor!

Jag pissar


Det blev ett par plastglas med bier av sorten 1664 något, medioker. Efter 01:00 trodde jag att fler folk skulle träda in, så blev inte fallet, På dansgolvet såg jag endast lesbiska och homosexuella, jag gick vid 01:30. Det blev mig övermäktigt.

Nio dagar kvar, nu är det fan ta mig ensiffrigt, fy fan vad gutt det ska bli!

Inga kommentarer: