Allt ska med. Livet i sin helhet, vanligt, stötande eller politisk inkorrekthet.

söndag 8 november 2009

Utekväll och -natt

Vilade mig i stort hela fredagen utan att göra alldeles för mycket, lade mig tidigt och sov i tio timmar. Förvisso runkade jag men det räknas inte.

Jag gick från värnhemstorget till lilla torg för att besöka La Grappa. Hade lite problem med magen och fastän jag sket hemma måste jag skita på stället också. Först tänkte jag bara pissa men när man ändå var där kunde man likaväl sätta sig ner också. Väldigt lite plats att röra sig på och inga upphängningskrokar var där, dåligt.

Blev inte imponerad av deras fåräknade rätter på menyn, drinklistan var betydligt fullare. Tog en Mozzarella Caprese till förrätt och färsk fettuccine med halstrad lax till huvudrätt. Små portioner men denna gång var det bra, hade dessförinnan ätit två tiokronorspizzor från Netto och de hade satt sig. Musiken i bakgrunden var just bakgrundsmusik i klassisk tappning, efter 22 blev det folkkär elektronisk musik av den huvudfåriga sorten. Drack tre Carlsberg Hof, drinkar är inte för mig.

Någon gång vid 23 stack jag till Centiliter & Gram eller CG eller C o G som alla fittor säger. En modern bar och restaurang med alltför lite utrymme till att dansa på. Det gjorde jag iallafall trots bistra blickar från svenskarna. Med bieren i hand fick jag ett enormt tvång att dricka upp den då svetten började lysa på pannan, jag behövde gå och skita, igen. Bra emellanåt men som alltid ska sång och andra störningsmoment infogas. Såg Allan Svensson snacka med en grupp människor runt de trettio eller fyrtio. Han verkar vara ute för det mesta, senast såg jag honom på Nya Tröls Inn, jävla fedefyllo.

Ett klipp från Centiliter & Gram.


Klockan började gå mot söndag och natten hade precis begynt. Swing Inn var nästa mål i kornet. Milfarnas paradis, fyndlådan, dinosaurieparken, får man inte napp här kan man skjuta sig står det i princip i alla ögon. Vad jag såg var enbart ruggugglor, skator, fula, degenerade, feta, förtappade människor.



Dansade lite, men det var svårt att motivera varför. Stället är stort och fyllt av dessa mer än mulliga kvinnor. Nej, jag ser fram emot den 3 december.



Som ovan visar blev det inte bättre ju längre kvällen led. När visarna visade 04:00 stoppades musiken tvärt och då skulle man kastas ut. I virrvarret hamnade jag fel i de otaliga gångarna och gick till fel garderob. Frågade en personal var man skulle och stupfull som man hade blivit tog det sin rundliga tid. Ensam och refuserad började jag att så smått stappla längs med drottninggatan. Slängde någon jävla vägskylt och på kungsgatan böjde jag någons bakre vindrutetorkare. Mitt hat växte på grund av denna förnedring jag hade genomgått. Vid värnhemstorget lyckades jag hejda en taxi och åkte hem.

1 kommentar:

Ljuva duvan sa...

aaaaahahahah fy FÄN.