Allt ska med. Livet i sin helhet, vanligt, stötande eller politisk inkorrekthet.

söndag 4 maj 2014

Speeddate på TGI Friday´s

Efter ett antal om och men fick jag äntligen tillträde till denna skara av få utvalda.

Tog en slurk Jameson hemma och en ESB på The Bishops Arms. Om jag inte hade varit så fientlig tyckte jag att den mer än mulligt tatuerade kvinnan bakom disken tittade på mig en stund extra.

Kom till TGI Friday´s en kväll och gick efter ett par varv runt huset i och med att de hade angett Engelbrektsgatan 2 som adress. Till sist gick jag genom sidoentrén mittemot Victors eller vad fan det heter idag.

Skrev så snällt in mig i rullorna och fick mig en klisterlapp till namnskylt och en drinkbiljett som kunde bytas mot ett glas vin, bier, cider eller vatten. Jag tog det röda.

Tråkigt nog hade jag ställt upp för de trettio till de fyrtio och något. Så många har skrivit att de är så mycket snyggare vid dessa evenemang eftersom de är högutbildade kvinnor som inte har tid att leta kuk på fritiden. Nej, så var inte fallet.

Man fick två häften. Ett hjärtkort där man ringade in sina tilltänkta och ett annat där man skrev ned sina anteckningar. Jag använde anteckningar för att gradera dessa och ge mina svar efteråt.

Ett överskott på fyra, fem kvinnor men det stoppade inte Speedd8.se att genomföra evenemanget. Förra gången jag missade det hänvisade de till att männen var för många.

Detta om de:

Martina
En ful tjock bulgariska som jobbade som hårborttagare, ~37. ---
Annika
Jobbade på EON och såg ut att komma från Kirseberg, ~38. --+
Hanna
Från Umeå och liknade den stereotypt fula norrländskan, kommer ej ihåg. --
Anna
Kostrådgivare, lärare, föreläsare med ett kolhydratstint ansikte, ~39. -+
Nina
Förskollärare, tränar, har stora tänder, brun hy med stor rynkighet, ~37. ---
Anna
Mattelärare-, NO-lärare som såg bra ut först men sedan sjönk som en kuk framför mamma, ~36. -+
Catarina
Skolsköterska i Staffanstorp. Gjorde ett icke minnesvärt intryck. +-
Anette
Koordinator på något jävla privatbolag, tråkig. -+
Pernilla
Från Lund och jobbade på Tetra Pak, bra till en början men såg oegentligheterna senare, ~32. +
Helen
Troligtvis påtänd, svarade på väldigt konstigt vis, ~37. --

Här blev det en paus på en kvart. Jag gick åt sidan. Några andra pratade med varandra.

Anette
Halvkinesiska med två barn, såg ung ut men var 37. +
Ulrika
Skojfrisk hotellreceptionist men med åldern 38 som ett stort minus. +-
Emilia
Kemitekniker med ett barn, 37. +
Helena
Jobbade i Köpenhamn som läkemedelsproducent. -
Abigail
Journalist på någon jävla röd-grön tidning, ~31. +
Ulrika
Såg och agerade grovt efterblivet, påverkad?  --
Evelina
Förskollärare från Löddeköpinge. +-
Iliana
En hudeterapeut som inte hade huden med sig. Såg brännskadad ut i ansiktet. ----

Det blev ett par jag uppskattade men det blev ingen respons. Inga matchningar.

Tråkig utdelning men jag är glad att jag tog tillfället och fullföljde det. Nu vet jag resultatet, att jag inte är en eftersträvansvärd man och kan lika gärna göra vad fan som helst i livet.

Några sista ord från Ronny Grosder:

Kommer ni ihåg när man var liten och fångade flugor för att sedan dra bort vingarna för att se hur de blev? Jag gjorde det med småfåglar.

Inga kommentarer: