Allt ska med. Livet i sin helhet, vanligt, stötande eller politisk inkorrekthet.

torsdag 10 maj 2012

Alltigenom

Åh hjälp vad jag är nära till tårar nu.

På grund av en fyrbent vän som jag hellre skulle valt att döda en tvåbent till förmån för hennes fortlevnad är jag bitter. Säkert finns det en del tvåbenta som inte skulle nå upp till dennas renommé.

Under mina ungkarlsdagar har jag hittat en del. Mitt besök på "The Square side" var inte lyckat. Jag mötte en samtalspartner i form av Bengt och hans till-hälften-åriga thailändska hustru Nam eller Naam. Han bjöd mig som vanligt är på en bier men eftersom jag inte vill betraktas som ett bierluder bjöd jag honom på en ävenså dyrare drink - Gin och Tonic! Han tog den till sig och icke annat bjöds, det bådade gott. Föraktade honom när han presenterade sin underåriga hustru som jag tyckte hade en argsint kärleksrelation till mig innan jag visste hur det förelåg. Bengt är fucked.

En annan kvinna jag träffade på Centiliter och Gram med en så kallad flygelman gjorde inte saker och ting bättre. Denna översminkade varelse sökte mina blickar och jag hennes. Den andra gången tog jag hennes notifikation på allvar och stegade fram till henne. Som brukligt var frågade jag om kvällens förehavanden. Hon svarade att "Hipp" var hennes mål och jag likaså! Efter min singulära förfrågan avträdde eftersom jag anser att man bör lämna något till det enskilda.

Mellanlandningen bestod av Paddys (som jag har krossat rutan till). Inget minnesvärt reser sig från detta tillfälle.

I Hipps kö stod jag i modiga tjugofem minuter utan att bli insläppt.


Efter många så kallade very important persons blev jag inföst med devisen: "Du har stått här länge nog".

Jag beställde en bier och gick ut till orangeriet för att betänka min situation. In kommer denna megära och frågar om jag inte har sett denne. Fastän vi stod vid samma kö i cirka femton minuter gjorde det henne inget. Hon ber mig om att gå in ty vädret var kyligt. Jag bistår hennes önskemål. I samtalet är hon så jävla framåt vad gäller min flygelman och var han befinner sig och undermeningen består i att jag är en jävla bifigur som bör avlägsna sig så fort som möjligt. Det enda hon fann viktigt var man bimans positionering vilket jag dessvärre inte kunde tillgodose hennes önskemål. Efter ett antal moderna artighetsfraser avspisade hon sig själv med orden: "Jag behöver shots!".

Under min dryckestillvaro gick jag in på e-kontakt.se och hittade mig fram till ett köp av ett abonnemang. Det blev

"Köp 6 månader och få
3 månader extra på köpet!
(totalt 834 kr) Vårat populäraste erbjudande!"

Jag lyckades efter någon liter rosévin och ett par liter bier skriva in mina kontokortsuppgifter. Trodde att det skulle kicka igång direkt för jag ville så gärna skicka lite härliga brev till några ladiesar men icke! I flera minuter slet jag med uppdateringen. Då kom jag på den briljanta idén om att tro att det var fel på deras betalsystem och därför skickade jag iväg ännu köp av samma abonnemang. Nu är alla saker betalda fram till 2013-11-21. Inte ens säker på att jag lever då för att uppleva abonnemangsutgången.

Trodde att jag var färdig med allt som gällde dejtingsidor men nu känner jag en viss ekonomisk inverkan. Kanske är detta ett snedsteg som leder mig rätt?

Inga kommentarer: