Allt ska med. Livet i sin helhet, vanligt, stötande eller politisk inkorrekthet.

söndag 17 januari 2010

Bier och nöje

Jag drack fyra eller fem bier hemma och en ansenlig mängd whisky för att komma i lag till det som skulle ske kommande natt.

Runt midnatt var jag framme vid Hippodromens nattklubbslokal efter att ha gått från konserthuset, 00:03 betalade jag för garderobshanteringen och trädde in. Ingen tid utgöts på att gå omkring och vara nykter, jag köpte min spendrups från fat 00:03, sedan 00:47 och 01:35. Musiken tilltalade mig inte, detta visste jag på förhand och gav den en chans. Stället var knökfullt, mycket värdefull bier spilldes på väg genom trängseln till dj-båset.

Den korpulenta herren njöt av att tillfredsställa den stendumma publiken som beordrade svensktopphits ett i ett.



00:21

Stod och dansade väl synlig bredvid en bunke tjejer, en av dem tog mig lite på axeln. Fortsatte min dans utan att titta på henne, kort därefter ställer hon sig framför mig, lägger sina händer på mina axlar och dansar kort och vilt. Vet inte vad deras problem är, alla verkar ha förlorat talförmågan när det gäller att ta kontakt med mig. Är det tänkt att jag ska säga något? Fick ingen riktig titt på den ca 160 centimeter blonda odjuret men min magkänsla sa att det inte var lönt, ej heller ville jag förstärka hennes självförtroende.

Pissar på Hipp


Men en ny bier i handen ställde jag mig denna gång på den vänstra sidan av dj-båset och dansade bredvid ett jättefult par. Efter en stund var jag ensam igen på den några kvadratmeter stora utrymmet och vips så kommer en kvinna inhoppandes precis framför mig och börjar att dansa. Också denna varelse nändes inte säga ett jävla knyst, tittade på henne i ett par sekunder utan att själv uttala en enda stavelse. Mitt aldrig värmda intresse överfördes till henne och hon avyttrade sig när jag fortsatte att dansa och hade ögonen på annat håll. Kvinnan kan ha varit 170 centimeter lång, lite fräknig och tyvärr var hennes alldaglighet ett jävla gissel, nej tack.

Fler bier, mer dans men på annat håll. Tog mina ytterkläder vid 02-tiden för att ta mig någon annanstans, Swing Inn blev det. Vakten frågade om jag hade kavaj eller skjorta och jag kunde stolt visa upp det för honom. Snabbt in för bier och för att inhämta atmosfären och se vad natten utlovade. Enligt mina kvitton drack jag endast en bier på Swing Inn men det kan omöjligen stämma, minst två.

02:37


Nej inte helt fel med musiken. Promenerade till alla utrymmen för att se vilka som befann sig på plats. I efterhand kan man tycka att jag kanske skulle ha stannat på Hipp. Dansade som ett skadeskjutet djur med bieren på högtalaren som jag med jämna mellanrum tog stärkande från. En femtioårig kvinna går fram till mig och säger något ohörbart till mig medan hon ler, jag nickar och skrockar precis som om jag förstod vad hon sade. En grupp blattar om två killar och en tjej tycker att jag är intressant då de viskar till tjejen varpå de pekar på mig. Förbi mig kommer en colombiansk fitta som jag dansade med en gång på Harrys och som inte ville ha närmare kontakt med mig eftersom hon föredrog arabkuk. Kanske hon inte kände igen mig i och med min ansiktsförändring men jag ville inte ge henne nöjet att tro att jag fortfarande ville ha något med henne att skaffa. Lät knarkludret vara men jag såg henne vid ett par tillfällen till under natten.

03:36


Rörde på benen på det stora dansgolvet i samförstånd med de utstötta, bekvämlighetsfeta, koppärrade, nedgångna kvinnorna. Några sneglade på mig men ville inte ta kontakt. Såg en asiatiska som pratade med sina vänner och pekade på mig länge och väl med hela högerarmen utsträckt, fastän hon såg att jag såg att hon pekade fortsatte hon i hela fem sekunder. Den förmodade sydkoreanskan pratade med sina vänner igen och jag har för mig att de skrattade. Tydligen är jag ett stort jävla skämt. Min tid var räknad och efter att ha gått fel i denna byggnad i desperat behov av en planritningsaffisch uppsatt i alla rum fick jag med stor möda fram mitt garderobskvitto som hade gömt sig.

Ensam och nedgjord ännu en gång vandrade jag till busshållplatsen efter en kväll med många chanser men inga vinster.

Några sista ord från Ronny Grosder:

Frågade en kvinna om tjejer gillar mörka män, det vete fan, sa hon.

Inga kommentarer: