Allt ska med. Livet i sin helhet, vanligt, stötande eller politisk inkorrekthet.

söndag 31 januari 2010

Bier på Inkonst och Crown

Jag ville se Malmö Arenas innanmäte och köpte på mig en biljett för att vila ögonen på en hockeymatch som skulle hållas klockan 19:00. 17:55 tog jag bussen till Södervärn för att därifrån ta 85:an till arenan, den skulle avgå 18:19. På hållplatsen stod inget om 85:ans förehavanden, endast 84:ans. Jag började bli tveksam till om detta var korrekt plats att stå vid när klockan började närma sig 18:25. Antingen hade den avgått eller blivit försenad och därför gick jag vidare på Södra förstadsgatan för att leta upp en taxi. Röker cigaretter i ett tjuvaktigt tempo och förbannar denna stadens taxikultur när man tvingas ringa bolaget i stället för att kunna hejda den på gatan, jag gör ingetdera. Nej jag struntar i detta och de tvåhundrafemtio kronorna jag betalade för biljetten. Vid korsningen John Ericssons väg/Södra förstadsgatan/Ystadvägen seglar nämnd buss förbi mig. Röker fler cigaretter och går mot Coop Forum eftersom jag är på tok för tidig till nattklubbarnas välde. Tar en långpromenad i den allt annat än smeksamma vinden och snöflingorna, efter en lång väntan kan jag infinna mig på Inkonst 23:30.

Betalade de fittsura 120 kronorna och var beredd att skyffla in ytterkläderna till garderobiären men hon hänvisade mig till en annan garderobiär längre in i lokalen, hon ville att den skulle fyllas innan hon kunde tänka sig att ta emot fler. Investerade i en 1664 Kronenbourg och det blev tre eller fyra stycken till inom loppet av en timme och en kvart. Två medelfula tjugoåriga uppmärksamhetsluder verkade prata om mig, det kan vara till stor del intolkat av mig, trotsade deras indirekta försök till anknytning och ignorerade de väldigt aktivt.

23:34


Den underbettsförsedda plattevändaren var härmed tillbaka och dansade till sin bitvis kuksugaraktiga musik med en känsla jag icke kan förstå varför han dansade. Satte mig i skinnsoffan då två svarta kom förbi mig, de måste ha gått fel, svartkonstmusiken fanns i andra rummet.

23:37


I lokalen var det idel svarta och svartälskande människor som lyssnade till denna styggelse de kallar musik. De stod i en ring runt dansgolvet och bara tittade på de svarta på scen.

Går ut för att röka cirka två minuter efter att den bättre bemedlade av ludren har gått för att göra detsamma. Ställer mig avsides men hon pratar i telefon och ger inte mig sitt erkännande, halva kvarstår av cigaretten och jag måste slänga den eftersom jag börjar darra hejdlöst. Kände likadant inomhus och visste inte om det var en antågande sjukdom eller sockersänka, men nu var det totalt okontrollerbart.

00:54


Efter att ha dansat för att kamouflera min likartade fallandesjuka och lyssnat till underbettets ständiga inbäddning av Tarzanvrålet för den gången man till slut får nog gick jag.

Till Crown!
Hämtar först ut pengar vid Konserthuset så att jag kan finansiera fler bier och inträdespriset. I kön står unga blattar med slitna pass. Jag träder in utan problem, betalar hundra kronor och går upp de två våningarna till platsen och hänger av mig kläderna, återigen.

01:15


Med en Falcon Export i näven går jag ned på dansgolvet för att skända mig själv, mina ideal och hela min person. En blatte verkar otroligt förbrödringsglad då han sträcker fram handen till mig, möter honom på halva vägen och knyter an, kvar står jag oförstående över vad detta ska betyda och undrar varför detta egentligen skedde. Tjejerna är mellan sjutton och tjugotvå och fastän de har de yngres gratisskönhet tack vare åldern står de sig jävligt slätt.

01:49


Bieren gav ett enormt utslag och jag nödgades beställa ett glas citronvatten. Vet inte om det är mig det är fel på, jag sa till personalen:

"Ett glas citronvatten".
"Vi har bara vanligt vatten med citron", sa den medelrynkiga barpersonalen.
"Ja, det går bra", sa jag.

Vilken är den korrekta termen för att beställa ett vanligt glas jävla vatten med isbitar och en citronskiva? Jag vet fortfarande inte.
Hade skrivit några stödord i mobiltelefonen:
"Bara åta vanligt vatten med citron." Vet ej vad åta ska stå för här.

Efter att ha druckit mitt CITRONVATTEN och ätit upp skivan med skal och allt gick de miste om mig då jag tog mina saker och stack.

Några sista ord från Ronny Grosder:

I morse handlade jag på Netto, tjejen i kassan var inte särdeles fysiskt begåvad men jag kände en attraktion från hennes sida riktat mot mig.

1 kommentar:

sexleksaker sa...

Sexleksaker intimleksaker.com