Allt ska med. Livet i sin helhet, vanligt, stötande eller politisk inkorrekthet.

tisdag 26 januari 2010

Tisdagswhisky

Lyssnade på Skånepartiets närradio större delen av dagen eftersom all annan skräp som finns i radiovågorna gör mig illa berörd. Kalla mig gärna indoktrinerad men det Herslow säger är för det mesta onekligen sant, han upplyste mig om vad man skulle lyssna efter och då är det inte särdeles svårt att ta till sig det som gick en fullkomligt förbi innan. Har inte mycket till övers för de andra radiopratarna då de inte är lika insatta i politiken och de agerar mest som sällskapsdamer och -herrar till de pratsjuka personerna som ringer in. "Katja från Peru" var ett jävla sprucket glas, hon har varit här sedan 80-talet men pratar inte brytningsfri svenska efter alla dessa år av "integration". Det är bara Carl P Herslow som kan tala lite nyanserat även om det också kan gå på repetitionsfraser ibland, Bengt borde hoppa in i stället för att bli uppringd. Skånepartiet-Micke ringde in idag till Laila och var synnerligen uppjagad som vanligt. Ettrig som han är snabbpratar han med tydlig känsla i sina monologer. Jag skrattade högt och någon tittade på mig av förvåning, han pratade om energiproduktion och när han levde sig in i sin roll sa han: "Ål och kolja" i stället för olja och kol, en exakt felsägning som Gunnar Hökmark en gång lyckades med.

Fast det är ändå bättre än Radio SMF i Trelleborg, när jag befann i närheten och kunde vrida in stationen stod konstant skratt som tema för dagen. De är helt otroliga, en hälsningsradio av rika mått. De ska hälsa till alla de känner, till kaffestugan, till radiopratarna och alla andra, ring personligen till de ni vill hälsa till era djävulska tidssparare.

En erotisk dröm just innan väckarklockan ringde gjorde mig väldigt förbryllad. En renrakad man - utom huvudet - låg inoljad på golvet i vad som såg ut som antingen tajta badbyxor eller ett lika tajt tygstycke med en knut på sidan. På golvet låg han ned med sina cirka fem kilo i övervikt med en bra solbränna och smekte sig. Bredvid stod jag upp och runkade av bara fan, ja jävlar i mitt hjärta vad jag försökte och jag tänkte att jag ville spruta ned den här mannen eftersom jag aldrig hade gjort det tidigare. Men kuken ville inte, den var halvslak och bemödade sig inte resas, får hoppas att det är friskhetstecken då jag inte tänker på sådant i icke-drömskt tillstånd.


Några sista ord från Ronny Grosder:

En gång juckade jag på ett löstagbart soffarmstöd.

Jag har ollat en tjejs svarta dunjacka.

Jag har onanerat i samma rum som en sovande person.

Jag har runkat till en damtennismatch.

Inga kommentarer: