Allt ska med. Livet i sin helhet, vanligt, stötande eller politisk inkorrekthet.

fredag 27 juli 2012

Grosders dilemma

Jag försökte.

Under den enda veckans semester jag kunde förmå mig att ta ville göra något bestående. Till stor del lyckades eftersom jag hade en romantisk syn om att jag skulle sitta där vid skrivschatullen med ett stearinljus och läsa inpå småtimmarna. De första dagarna lyckades jag men sedan ropade, nej kroppen gallskrek efter alkohol.

Jag började så smått med lite rester från sjuttis-Kronan brännvin. Sedan blev det en halv flaska vitt vin. Därefter en mellanlandning med ett par folk- och lättbier. Nu till det extraordinära! Jag hittade mig en absinthflaska om sjuttio procent. Denna var försedd med en upphällningsfördelare så jag blandade i lite fuskfanta eller fakecola, vet ej. Jag fyllde nog en två deciliter och kompletterade resten. Vidare hade jag ett starkt behov av musik så jag lyssnade på Roxette samt skickade till en intressentska (!) på E-kontakt. Jag fortsätter dricka min hemmabrygd. Vet inte om jag häller i mer sprit i min blandfärdiga dryck eller vad jag gör. Någonstans under mina små idiottelefonmeddelanden svartnar allt.

19:24 (återigen !) slutar vår konversation med:

19:25
"
vad menas med en avrtinh?

------------------------------------------------------

2012-07-24 19:24 skrev Grosder:
Helt korrekt. Jag är är en avrtinh!"

Efter detta har jag inte förstånd nog att besvara henne. Enligt vittnen på plats har jag svårt att gå, prata och vara normal. Enligt vittnen på plats har jag lätt för att trilla, prata och vara onormal.  Dagen efter såg jag kräkrester på mina öronsnäckors ledningar.

Detta börjar bli en parodi på en parodi på en parodi. I dessa dagar kan jag inte undanhålla mig stimulantian två dygn ens en gång, en repris av 2011 nästan ett år sedan. Men det är så skönt.

Några sista ord från Ronny Grosder:

Blev nekad ytterligare bier på Nyhavn.



Inga kommentarer: