Allt ska med. Livet i sin helhet, vanligt, stötande eller politisk inkorrekthet.

onsdag 21 oktober 2009

Bio och bier

Efter jobbet fick jag en spontanidé om att jag skulle se filmen Up!, snabbt blev det till att skita och sedan duscha. Med knapp nöd hann jag med bussen, inte tid att gå annars skulle jag gärna gjort det men den sena föreställning runt 21 blir dålig planering. Som vanligt dabbade SF sig. Först genom att biomaterna upphörde att fungera - vilket de gör säkert 30% de gånger jag har varit där - och därefter var den ingen bild under reklamen, sedan kom bilden och då var där inget ljud. Dåligt, mycket dåligt. Jag älskar Teliareklamen när Jonathan Rhys-Meyers kysser Parminder Nagra i scenen från Bend it like Beckham.

Alltnog, filmen gjorde sig bra i 3D, den sökte inte till sig effekterna, i stället infogades de som en naturlig del av utvecklingen. Coraline tyckte jag var ett utmärkt exempel på en film som tar tekniken till en helt annan nivå än dessa andra effektsökare. Vid några tillfällen var jag nära till tårar och nära skratt, filmen berörde mig.

Snabbt ut från salongen, först som alltid, det blev Broderstugan och en Cruzcampo där. Vidare och två Carlsberg Hof. Ännu en förflyttning med en Three Towns som avslutning.

Ronny Grosder 0 - Kvinnor 1

Upp 05:45.

Inga kommentarer: