Allt ska med. Livet i sin helhet, vanligt, stötande eller politisk inkorrekthet.

fredag 16 oktober 2009

Och vadå?

Kristna finns det gott om men verkligt kristna relativt få. Visst är de människor de också bara lite mindre värda.

Mina föräldrar lärde mig inte att tomten fanns för de var med i en sekt och utan val var jag de också utan att jag visste det. Nåväl, i stället fick jag reda på att gud (skriver ej med stort g) fanns och jag blev så lärd att jag själv trodde på att det var jag själv som trodde på det.

I vuxen ålder tog jag reda på saker och ting, utvecklade egna frivilliga tankar och beslutade mig för att inte tro på en vidskepelse. Mycket hellre hade jag blivit itutad om tomten, skillnaden mellan icke-kristna och kristna föräldrar är att de aldrig hoppar ur en garderob och skriker: "Nej jag bara skojade han finns inte!"



Artikel

Inga kommentarer: