Allt ska med. Livet i sin helhet, vanligt, stötande eller politisk inkorrekthet.

lördag 24 oktober 2009

Retro

Det blev en tur in till staden och Stortorget, var mycket intresserad av att se den på nära håll. Vilken styggelse! Den förintar Rådhusets naturliga glans och prakt genom att förpesta sikten rakt framifrån. Ta bort den, utrota den, bränn ner den, vält den och så vidare.

Gick vidare ner till "Bullen" eller Två Krögare som den egentligen heter, orkade inte vara experimentell så en Carlsberg Hof beställdes utan större tvekan. Ställde mig vid den enda lediga platsen - ett ståbord - och blev ideligen knuffad av förbipasserande på grund av det trånga utrymmet som tilldelades mig. För övrigt var det en hög ljudvolym med alla personer i övre medelåldern som babblade. Tom Ahlsell var där som vanligt, förmodligen hans nya favoritställe.

För tidigt ute som vanligt, då plötsligt utropade den vänstra hälen att den hade skoskav. I takt med inre lidande var jag tvungen att gå för att tiden skulle flytta sig. Promenerade förbi Johanneskyrkan, de brukar ha Nattkyrka på fredagar men då var klockan redan efter 22 och mässan och andakten stod näst på tur, ej intressant för mig. Blir arbetarna aldrig färdiga med kyrkjäveln?

Satte fart mot Möllevångstorget för att sitta på deras parkbänkar. I min väg ser jag ett gäng utländska ungdomar som sparkar på en tiolitersplastdunk mellan sig och ut på gatan. Efter ett tag hör jag också i bakgrunden glas som krossas, det är Malmö i dag. Varför ser man inga utländska tjejgäng i den muslimska tron ute på gatorna i Malmö på kvällen? Var är feministernas kamp mot förtrycket? Bränn slöjan. På bänken rökte jag ett par cigaretter av det billigaste märket och bakom mig tutade utländska herrar i bilar, en precis bakom mig hade på den typiska blattetechnon i bilen med fönsterna nedvevade. Hörde ett par burnouts också.

På plats vid Retro, äntligen. Ned till dansgolvet meddetsamma, det har jag inga problem med. Svenskarna kom inte förrän efter en och en halv timme och ackompanjerade mig. Jag är rätt ful så bieren flödade, det dracks fyra Hof. Många människor trängdes i den bordsbelamrade lokalen. Stack hem vid 02:20 och gick upp vid 07:59 och körde med bilen för att handla mat. Aftonbladets promillekontroll visade att det skulle ta mig 13 timmar för att komma under promillegränsen. Ignorerade dess utfall och kände mig väldigt säker.

I dag ska jag in till Green Lion Inn för ett par bier.

Nederlag för Ronny Grosder på maninnafronten ännu en gång.

Inga kommentarer: